Однією з найбільш зручних конструкцій для закриття проїзду у двір по праву вважається відкатна. Такі ворота дуже просто відкривати, так як вони складаються всього лише з однієї стулки (рідко бувають дві, якщо проїзд дуже широкий або мало місця для відкату). Є всього два нюанси, через які люди не роблять відкатні ворота – не вистачає місця для відкату і необхідно витратиться на покупку фурнітури.

Конструкція відкатних воріт

Відкатні ворота можуть бути одного з трьох типів:

1.   Навісні;

2.   На роликах;

3.   Консольні.

Всі вони від’їжджають в сторону, але при цьому досягається це по-різному. Давайте розберемо принцип пересування стулок при кожному з названих трьох видів.

Навісна конструкція воріт

Така конструкція має на увазі пересування стулки за допомогою балки, яку розміщують над проїздом. Самі ворота відкочуються за допомогою роликів, закріплених на верхніх кутах стулки.

Навісні ворота мають великий недолік – вони обмежують висоту авто, яке може через такі ворота проїхати. Якщо ж робити з розрахунком на висоту всіх можливих машин, то стулка вийде занадто високою і важкою.

Відкатні ворота на роликах

При даній конструкції ворота пересуваються за допомогою роликів, які кріплять на нижніх кутах стулки. Є також варіант, коли ролики рухаються не по поверхні проїзду, а по рейці, яка закопується в землю.

Ворота на роликах також мають недоліки. Так, взимку їм буде складно пересуватися, тому доведеться постійно чистити сніг. Якщо коліщатка рухаються по направляючій, то її доведеться постійно чистити не тільки від снігу, а й від різного роду сміття, що набивається в середину.

Консольні відкатні ворота

Третій тип має на увазі пересування стулки за допомогою консолі. Вона досягається за допомогою тандему направляючої рейки і двох роликових опор.

Для виготовлення таких воріт необхідно придбати набір комплектуючих (фурнітури), в якому крім двох роликових опор і спрямовуючої балки будуть ще два уловлювача, накатний ролик, верхня роликова пластина і заглушка для торця балки. Всі вони займають своє місце в консольній конструкції воріт.

Каретки розміщуються збоку від проїзду. Їх розміщують так, щоб між ними була велика відстань (на скільки дозволяє довжина заставної деталі, забетонованої для монтажу роликових опор). Заставну роблять зі шматка швелера, довжина якого рівна половині ширини проїзду (не менше).

Направляючий профіль кріплять за допомогою зварювання до стулки, а точніше до нижньої частини її каркаса. Всередину профілю заводять роликові опори. Таким чином утворюється консоль, яка дозволяє пересуватися воротам не торкаючись проїзду. Довжина балки повинна бути в 1,5 рази довше ширини самого отвору. Якщо вона буде менше, буде велике навантаження на роликові опори.

Переваги консольного типу воріт

Одна з головних переваг – такі відкатні ворота не обмежують висоту проїзду (на відміну від навісних), а ще їх пересуванню нічого не заважає (як воротам, які рухаються на роликах по проїзду).

Довга служба безпосередньо залежить від правильно підібраного комплекту фурнітури для воріт. Важливо, щоб направляюча балка була з твердого металу (краще з підвищеною кількістю вуглецю) достатньої товщини, щоб її не розігнувся під впливом ваги воріт. А ще балка повинна бути рівною по всій своїй довжині. Каретки зі сталевими роликами (з пластиковими довго не прослужать). Підшипники в опорах тільки кращої якості, варто купувати з більшою вантажопідйомністю, щоб був запас по міцності. Щоб ворота довго служили без підклинювання між роликовими каретками і спрямовуючої повинен бути маленький люфт. Ролики опор повинні стосуватися як верхньої, так і нижньої полички, а не рухатися по дотичній.